De magie van televisie

De oude doos raakt stilaan mooi gevuld. Dit is er eentje die eerder (alweer) op Netlog is verschenen op 17 juni 2008.

Het is en blijft één van de meest magische werelden die er bestaan. Iedereen kijkt wel naar televisie en heeft altijd wel een bepaalde mening over iemand of een programma. Al dan niet onterecht. Maar wat trekt de mensen juist aan in televisie? Is het ook echt zo magisch als wordt beweerd?

Wel ik kan je zeggen dat het een werkvloer is als enig andere werkvloer. Je moet even hard strijden om een bepaalde functie te krijgen en om die zelfs maar te kunnen behouden. Dat is iets wat overal zo is. Er zijn romances op die werkvloer, zoals er overal wel koppeltjes worden “betrapt” in het xerox-kamertje. Er is ook geroddel en achterklap zoals in elk ander bedrijf. Het is ieder voor zich. Maak je eigen carrière en durf over lijken gaan.

Ok, af en toe kom je in contact met BV’s. Wat heeft mij dat geleerd? BV’s zijn ook mensen van vlees en bloed die ook naar het toilet moeten gaan en hun brood gewoon moeten verdienen. Er zijn BV’s die een andere mening hebben, maar eerlijk gezegd moet ik die zelf nog tegenkomen. En ok, af en toe heb je de kans om een fantastische trip naar het buitenland te doen. Unieke ervaringen. Maar managers in enig welk bedrijf doen dat ook op geregelde basis. Het is niet altijd glamoureus. Integendeel, je moet zelfs oppassen dat je daarna niet in een zwart gat beland.

Derhalve moet ik wel bekennen dat die bepaalde magische wereld ook mij in z’n macht heeft. Ik zou het niet makkelijk achter me kunnen laten. Maar het heeft z’n prijs. Laag loon, shitty baantjes waar je dan voor gestudeerd moet hebben… Het is allemaal kwestie van je naam te maken en te bevestigen. Een harde wereld waar je een hart voor moet hebben. Anders hou je het niet vol.

~ door danielezeffirelli op 7 oktober, 2008.

Geef een reactie

 
