De verleidende interactieve wereld van voetbal!

Ik heb nog niet zoveel geniet gehad van ons appartementje. Mijn drukke levensstijl verplicht er toe enkel daar te zijn om te eten en te slapen. Zo stond er gisteren een zotte uitstap naar Brugge op het programma met het merendeel van onze eigenste zaalvoetbalploeg. Cercle Brugge-KV Mechelen was één van de twee affiches in de halve finale van de Beker van België.

En dat voetbal net als muziek mensen verenigt, is gisteren weer eens ten top bewezen. Laagklasse en hoogklasse supporterden zij aan zij voor de beste ploeg van de stad (en mogelijks in heel het landje). Iedereen verbroederde met elkaar en van spanningen was absoluut geen sprake. Alleen jammer dat, ondanks voortdurend overwicht, Malinwa de overwinning niet wist binnen te halen.

Iets wat ons, RSMalinas, wel weer lukt. Na een mindere periode in januari en begin februari lijkt het tij eindelijk weer gekeerd. De neuzen staan weer in dezelfde richting en we kunnen weer volop strijden voor een promotieplaats. Jawel dames en heren… Voetbal verenigt zielen!

Over voetbal gesproken… Het nieuwe seizoen van Temptation Island is eindelijk van start gegaan. Bijna een jaar na de opnames halen duizenden fans nu opgelucht adem. Kijkers kunnen weer twee volle maanden genieten van alle spannende, intrigerende en grappige momenten die zich in april 2008 in Brazilië afspeelden. Voor de cast is het dan weer een zeer drukke tijd nu. Na een jaar lang nagelbijten, staan ze eindelijk in het middelpunt van de realitybelangstelling. Benieuwd hoe lang hun five minutes of glory zullen duren. Een grote mediacampagne geeft hen in ieder geval al veel meer bekendheid dan alle eerdere deelnemers ooit hebben gehad (zonder de eigen stommiteiten meegerekend te hebben natuurlijk).

Ikzelf heb ook lang naar de uitzendingen uitgekeken. Al moet ik wel bekennen dat ik de grote opening al aan me voorbij moest laten gaan. Voetbalverplichtingen! Vanavond staat de volgende aflevering op het programma en deze wil ik absoluut niet missen. Gelukkig hebben we in ons nieuwe stekje het grote wonder digitale televisie en kan ik de eerste afleveringen later nog oproepen en bekijken.

En digitale televisie is niet het enige bewijs dat ik steeds interactiever word. Naast de gebruikelijke computersystemen beschik ik sinds kort ook over de gehypete netbook. Weinigen kennen het nog, maar wees maar zeker… netbooks zullen in 2009 de wereld veroveren! Nu nog hopen dat Vista snel plaats zal maken voor Windows Seven. Intussen ben ik maar al te blij dat het kleine toestelletje op XP draait.

Maar wordt het niet stilletjes aan tijd dat ik nog eens tijd uittrek voor een creatieve blog? Ik dacht van wel…

~ door danielezeffirelli op 5 maart, 2009.

Geef een reactie

 
